Doskonalenie techniki jazdy

W naszym ośrodku, każdy kierowca może doskonalić swoje umiejętności za kierownicą, zapoznać się z reakcją samochodu w różnych warunkach atmosferycznych, które mogą Cię spotkać na drodze. Symulowane  warunki na płycie poślizgowej bądź szarpaku (urządzenie destabilizujące tor jazdy). Kierowca będzie mógł doświadczyć, jak pojazd się zachowuje podczas manewrów skrętu szosowego, manewrowego, awaryjnego, omijania przeszkody z hamowaniem przy włączonym ABS i bez wykorzystania systemu ABS, hamowania awaryjnego na prostej czy na łuku, a także zapoznać się z zjawiskiem utraty przyczepności kół, czy nadsterownością oraz podsterownością pojazdu.
To wszystko pod okiem doświadczonych instruktorów techniki jazdy, na profesjonalnym, specjalnie do tego celu przygotowanym torze.

Poniżej prezentujemy warianty szkoleń jakie przygotowaliśmy dla chętnych do odbycia szkolenia w naszym Ośrodku:

     Wariant 1      Wariant 2       Wariant 3

Wariant 1 – Szkolenie doskonalenia techniki jazdy samochodem osobowym pod nadzorem instruktora techniki jazdy

Szkolenie jednogodzinne (1h) na pojeździe ODTJ lub własnym (zobacz cennik)

  1. Część praktyczna
    • Przygotowanie do jazdy, pozycja za kierownicą
    • Slalom zadaniem uczestnika jest pokonanie wyznaczonego slalomu bez najeżdżania na przeszkody ( pomaga wyćwiczyć właściwe operowanie kierownicą)
    • Hamowanie awaryjne z użyciem systemu ABS oraz bez systemu ABS (zadanie pomaga wyćwiczyć prawidłowej reakcji ruchowej, uczą prawidłowej koordynacji pracy kierownica-hamulec; hamowanie: na granicy utraty przyczepności, pulsacyjne, ABS – obserwacja jak zmienia się droga hamowania)
    • Kontrolowanie pojazdu podczas jazdy po łuku. Zachowanie pojazdu podczas poślizgu nadsterownego jak i podsterownego
    • Ćwiczenie prawidłowego i szybkiego reagowania na zjawisko nadsterowności/podsterowności.
    • Omijanie niespodziewanej przeszkody z użyciem kurtyn wodnych (utrzymanie wyznaczonego toru jazdy)
    • Zademonstrowanie wykorzystania urządzenia destabilizującego tor jazdy (szarpak).

Uczestnik otrzymuje zaświadczenie ukończenia szkolenia

Wariant 2 – Szkolenie doskonalenia techniki jazdy samochodem osobowym pod nadzorem instruktora techniki jazdy

Szkolenie trzygodzinne (3h) na pojeździe ODTJ lub własnym (zobacz cennik)

  1. Część teoretyczna
    1 godzina zajęć teoretycznych (pozycja za kierownicą, sposób zapinania pasów, pojęcia nadsterowności i podsterowności, omówienie zadań praktycznych, niektóre aspekty eco drivingu mające wpływ na koszty eksploatacji pojazdy)
  2. Część praktyczna
    • Przygotowanie do jazdy, pozycja za kierownicą
    • Slalom zadaniem uczestnika jest pokonanie wyznaczonego slalomu bez najeżdżania na przeszkody ( pomaga wyćwiczyć właściwe operowanie kierownicą)
    • Hamowanie awaryjne z użyciem systemu ABS oraz bez systemu ABS (zadanie pomaga wyćwiczyć prawidłowej reakcji ruchowej, uczą prawidłowej koordynacji pracy kierownica-hamulec; hamowanie: na granicy utraty przyczepności, pulsacyjne, ABS – obserwacja jak zmienia się droga hamowania)
    • Kontrolowanie pojazdu podczas jazdy po łuku. Zachowanie pojazdu podczas poślizgu nadsterownego jak i podsterownego
    • Ćwiczenie prawidłowego i szybkiego reagowania na zjawisko nadsterowności/podsterowności.
    • Omijanie niespodziewanej przeszkody z użyciem kurtyn wodnych (utrzymanie wyznaczonego toru jazdy)
    • Zademonstrowanie wykorzystania urządzenia destabilizującego tor jazdy (szarpak)

Uczestnik otrzymuje „Certyfikat ukończenia szkolenia I-go stopnia”

Wariant 3 – Szkolenie doskonalenia techniki jazdy samochodem osobowym pod nadzorem instruktora techniki jazdy

Szkolenie pięciogodzinne (5h) na pojeździe ODTJ lub własnym (zobacz cennik)

  1. Część teoretyczna
    1 godzina zajęć teoretycznych (pozycja za kierownicą, sposób zapinania pasów, pojęcia nadsterowności i podsterowności, omówienie zadań praktycznych, niektóre aspekty eco drivingu mające wpływ na koszty eksploatacji pojazdy)
  2. Część praktyczna
    • Przygotowanie do jazdy, pozycja za kierownicą
    • Slalom zadaniem uczestnika jest pokonanie wyznaczonego slalomu bez najeżdżania na przeszkody ( pomaga wyćwiczyć właściwe operowanie kierownicą)
    • Hamowanie awaryjne z użyciem systemu ABS oraz bez systemu ABS (zadanie pomaga wyćwiczyć prawidłowej reakcji ruchowej, uczą prawidłowej koordynacji pracy kierownica-hamulec; hamowanie: na granicy utraty przyczepności, pulsacyjne, ABS – obserwacja jak zmienia się droga hamowania)
    • Kontrolowanie pojazdu podczas jazdy po łuku. Zachowanie pojazdu podczas poślizgu nadsterownego jak i podsterownego
    • Ćwiczenie prawidłowego i szybkiego reagowania na zjawisko nadsterowności/podsterowności.
    • Omijanie niespodziewanej przeszkody z użyciem kurtyn wodnych (utrzymanie wyznaczonego toru jazdy)
    • Slalom szybki (dociążenie i odciążenie przedniej osi) wykonany na płycie poślizgowej – może być na czas
    • Różnica w hamowaniu przed przeszkodą z ABS i bez ABS
    • Hamowanie w zakręcie z różnych prędkości
    • Niespodziewana zmiana pasa ruchu na śliskiej nawierzchni
    • Umiejętność wyjścia z poślizgu przy użyciu szarpaka (Zaobserwowanie działania systemu ESP)

Uczestnik otrzymuje „Certyfikat ukończenia szkolenia II-go stopnia”

Cennik

logoodtj Pojazd ODTJ Kalisz Pojazd własny
cena cena promocyjna cena cena promocyjna
Wariant 1,
Szkolenie – 1h
200 zł 150 zł 150 zł 100 zł
Wariant 2,
Szkolenie – 3h (w tym 1h teorii)
430 zł 330 zł 330 zł 230 zł
Wariant 3,
Szkolenie – 5h (w tym 1h teorii)
dla grup od 4 osób
820 zł 520 zł 620 zł 420 zł
Powrót do:      Wariant 1      Wariant 2       Wariant 3
Top